Els principis que
regeixen el compromís d'Inditex en matèria de Responsabilitat Corporativa, són,
segons la mateixa empresa, la bona fe
en l'establiment de les relacions amb les dues parts interessades i, en general
amb la societat; el diàleg constant
entre els citats grups d'interès i les organitzacions socials; i, finalment, la
transparència en relació amb les
seves activitats empresarials i, més concretament, amb el desenvolupament de la
seva estratègia de sostenibilitat.
Aquesta
Responsabilitat Corporativa d'Inditex, s'articula en dues dimensions, la social i la mediambiental, que formen part substancial del model de negoci i de
la estratègia de gestió del grup.
Però... és del tot cert tot això? Què entenem per dimensió social?
L'empresa explica a la seva pàgina web, que dins la dimensió social, fa un
tasca de selecció dels millors proveïdors de tot el món per a produir les seves
col·leccions (millor proveïdors.. a quin
preu?!). Que una amplia diversificació caracteritza el seu model
d'aprovisionament, el qual, la meitat aproximadament es porta a terme en zones
de proximitat i en Europa, garantint així una rapidesa i una flexibilitat
úniques (I l'altre meitat?! a zones de la
Índia per exemple, en pèssimes condicions laborals i fins i tot amb explotació
infantil pel mig...) I que
és una prioritat estratègica dins del Grup assegurar la sostenibilitat de la
seva cadena de producció, tan a través del compliment del codi de conducta de
Fabricants i Tallers Externs, com duen a terme els més estrictes estàndards de
qualitat, salut i seguretat del producte.
I per dimensió mediambiental? Inditex es basa (segons la seva web, és clar) en uns
criteris de desenvolupament sostenible que garanteixin una gestió adequada dels
recursos i una protecció de l'entorn, així com que responguin a les demandes de
la societat. Per portar-ho a la pràctica, compleixen i fan complir entre
d'altres, principis com ara complir la legislació mediambiental aplicable a les
seves activitats, prevenint la contaminació i minimitzant en el possible,
l'impacte ambiental que generen (la roba
tòxica que va treure al mercat Zara no conta, no?!), o considerant la
variable mediambiental en la planificació i el desenvolupament de les seves
activitats i les dels seus socis de negoci, promovent la sensibilització
mediambiental del seu personal, proveïdors, i de la societat en general.
Per tant, és del tot cert tot el que Inditex
ens vol fer arribar a la societat sobre ells mateixos..?
No hay comentarios:
Publicar un comentario