sábado, 2 de febrero de 2013

La responsabilitat sociocorporativa d'Inditex. Què hi ha de cert, i què és només una aparença?


Els principis que regeixen el compromís d'Inditex en matèria de Responsabilitat Corporativa, són, segons la mateixa empresa, la bona fe en l'establiment de les relacions amb les dues parts interessades i, en general amb la societat; el diàleg constant entre els citats grups d'interès i les organitzacions socials; i, finalment, la transparència en relació amb les seves activitats empresarials i, més concretament, amb el desenvolupament de la seva estratègia de sostenibilitat.

Aquesta Responsabilitat Corporativa d'Inditex, s'articula en dues dimensions, la social i la mediambiental, que formen part substancial del model de negoci i de la estratègia de gestió del grup.

Però... és del tot cert tot això? Què entenem per dimensió social? L'empresa explica a la seva pàgina web, que dins la dimensió social, fa un tasca de selecció dels millors proveïdors de tot el món per a produir les seves col·leccions (millor proveïdors.. a quin preu?!). Que una amplia diversificació caracteritza el seu model d'aprovisionament, el qual, la meitat aproximadament es porta a terme en zones de proximitat i en Europa, garantint així una rapidesa i una flexibilitat úniques (I l'altre meitat?! a zones de la Índia per exemple, en pèssimes condicions laborals i fins i tot amb explotació infantil pel mig...) I que és una prioritat estratègica dins del Grup assegurar la sostenibilitat de la seva cadena de producció, tan a través del compliment del codi de conducta de Fabricants i Tallers Externs, com duen a terme els més estrictes estàndards de qualitat, salut i seguretat del producte.

I per dimensió mediambiental? Inditex es basa (segons la seva web, és clar) en uns criteris de desenvolupament sostenible que garanteixin una gestió adequada dels recursos i una protecció de l'entorn, així com que responguin a les demandes de la societat. Per portar-ho a la pràctica, compleixen i fan complir entre d'altres, principis com ara complir la legislació mediambiental aplicable a les seves activitats, prevenint la contaminació i minimitzant en el possible, l'impacte ambiental que generen (la roba tòxica que va treure al mercat Zara no conta, no?!), o considerant la variable mediambiental en la planificació i el desenvolupament de les seves activitats i les dels seus socis de negoci, promovent la sensibilització mediambiental del seu personal, proveïdors, i de la societat en general.  



Per tant, és del tot cert tot el que Inditex ens vol fer arribar a la societat sobre ells mateixos..? 

No hay comentarios:

Publicar un comentario