domingo, 17 de febrero de 2013

Anàlisi extern.


Bona nit seguidors!

Seguint amb l’última entrada, avui us presentem l’anàlisi extern de l’empresa. És força interessant veure les oportunitats que té i les amenaces. 

Som-hi!


Oportunitats

Una vegada hem estudiat els factors que influeixen en l'entorn, podem determinar algunes de les oportunitats a les quals s'enfronta Inditex.

a) Creixement de municipis

La població tendeix a acumular-se a les capitals de província però l'alt preu dels habitatges fa que cada vegada més gent s'inclini per establir la seva llar en petits municipis que van augmentant de grandària i que ja compten amb un gran nombre d'habitants.

b) Envelliment de la població o augment de l'esperança de vida

Ens trobem davant una població madura, que es caracteritza pels escassos naixements i per un gran nombre de població adulta i de més de 65 anys.

c) Continus avanços tecnològics
Permeten crear sistemes d'intercanvi d'informació més ràpids, mantenir la producció “just-in-time” amb màquines i sistemes de logística més complexos. Inditex pot mantenir la seva estratègia empresarial diferenciadora.





d) Llei d'unificació de les talles

Aquesta afavoreix a Inditex per tenir diverses marques i trobar-se en diferents països.

i) Món globalitzat

Gràcies a això, és més fàcil crear filials arreu del món.


Amenaces

Les possibles amenaces més rellevants de l'empresa són:

a) Crisi econòmica actual

La gent, en moments de crisis, gasta menys diners en coses innecessàries com pot ser la moda.

b) Clients exigents

Tothom més o menys sap sobre moda avui en dia i a gairebé tothom li preocupa vestir bé. A més, hi ha grups de persones que no volen anar vestits com els altres, volen diferenciar-se.

c) Existència de lleis diferents

Als diferents mercats en els quals Inditex obre una botiga, ha de respectar i adaptar-se a totes i cadascuna de les lleis vigents en aquests mercats.



d) Diversitat climàtica

Cada país, i fins i tot regió, té diferent clima pel que les empreses de moda han de conèixer les diferències i adaptar-se a elles.






i) Preocupació pel medi ambient

El canvi climàtic és un problema real i, per això, la població està molt conscienciada. Obliga a les empreses a implantar polítiques ecològiques i en molts casos suposa una gran despesa.



f) Els observadors d'Inditex

Aquests tenen l'entrada prohibida a moltes desfilades de moda ja que en aquestes es veuen els dissenys per a la propera temporada i llavors Inditex els porta al carrer molt abans que la resta d'empreses tèxtils.

I bé, amb tot això acabem el nostre anàlisi DAFO de l'empresa. Esperem que de la manera que ho hem fet, us hagi estat més fàcil d'entendre i amè. Us esperem per la pròxima entrada!



No hay comentarios:

Publicar un comentario