Bona nit seguidors!
Seguint amb l’última entrada, avui us presentem l’anàlisi extern de l’empresa.
És força interessant veure les oportunitats que té i les amenaces.
Som-hi!
Som-hi!
Oportunitats
Una vegada hem estudiat els
factors que influeixen en l'entorn, podem determinar algunes de les
oportunitats a les quals s'enfronta Inditex.
a) Creixement de
municipis
La població tendeix a
acumular-se a les capitals de província però l'alt preu dels habitatges fa que
cada vegada més gent s'inclini per establir la seva llar en petits municipis
que van augmentant de grandària i que ja compten amb un gran nombre
d'habitants.
b) Envelliment de la
població o augment de l'esperança de vida
Ens trobem davant una
població madura, que es caracteritza pels escassos naixements i per un gran
nombre de població adulta i de més de 65 anys.
c) Continus avanços tecnològics
Permeten crear sistemes d'intercanvi
d'informació més ràpids, mantenir la producció “just-in-time” amb màquines i
sistemes de logística més complexos. Inditex pot mantenir la seva estratègia
empresarial diferenciadora.
d) Llei d'unificació de
les talles
Aquesta afavoreix a
Inditex per tenir diverses marques i trobar-se en diferents països.
i) Món globalitzat
Gràcies a això, és més fàcil
crear filials arreu del món.
Amenaces
Les possibles amenaces més rellevants
de l'empresa són:
a) Crisi econòmica
actual
La gent, en moments de
crisis, gasta menys diners en coses innecessàries com pot ser la moda.
b) Clients exigents
Tothom més o menys sap
sobre moda avui en dia i a gairebé tothom li preocupa vestir bé. A més, hi ha
grups de persones que no volen anar vestits com els altres, volen
diferenciar-se.
c) Existència de lleis diferents
Als diferents mercats en
els quals Inditex obre una botiga, ha de respectar i adaptar-se a totes i
cadascuna de les lleis vigents en aquests mercats.
d) Diversitat climàtica
Cada país, i fins i tot regió,
té diferent clima pel que les empreses de moda han de conèixer les diferències
i adaptar-se a elles.
i) Preocupació pel medi ambient
El canvi climàtic és un
problema real i, per això, la població està molt conscienciada. Obliga a les
empreses a implantar polítiques ecològiques i en molts casos suposa una gran
despesa.
f) Els observadors d'Inditex
Aquests tenen l'entrada
prohibida a moltes desfilades de moda ja que en aquestes es veuen els dissenys
per a la propera temporada i llavors Inditex els porta al carrer molt abans que
la resta d'empreses tèxtils.
I bé, amb tot això acabem el nostre anàlisi DAFO de l'empresa. Esperem que de la manera que ho hem fet, us hagi estat més fàcil d'entendre i amè. Us esperem per la pròxima entrada!
No hay comentarios:
Publicar un comentario