Les
empreses no només volen generar beneficis monetaris, cosa que sol ser el més
important, sinó que també és molt important la imatge que mostren a la
societat. Per exemple, una empresa que dóna diners a una societat solidària, es
veu altament beneficiada, i no necessàriament monetàriament, ja que no guanya
precisament diners. Analitzem doncs, en aquesta entrada, la repercussió que
tenen les donacions d’Amancio Ortega últimament.
Segons
el director de gestió de l’organització solidària José Luís Pérez, els diners aportats es destinaran a cobrir les
primeres necessitats de les persones més desafavorides.
No obstant, no a tothom li semblen bé aquestes “caritats”.
Pel que fa a la publicitat, per exemple, Hisenda no ho considera pròpiament una
donació, ja que no els hi dóna el mateix tracte fiscal. Ho considera com una
despesa publicitària més, un patrocini qualificat. Així doncs, el graciós de l’assumpte
és que l’empresa acaba per “patrocinar” a Càrites, arribant així al mateix
tracte fiscal que una empresa que patrocinés el Barça, per exemple. És una
despessa deduïble. D’aquesta manera, no
sabem qui es beneficia més, si Inditex amb aquest conveni, o Càrites amb la
donació. D'altres diuen que aquestes donacions, i a sobre a la pròpia empresa, no es fan més que per a netejar la imatge de la companyia davant de diverses acusacions.
Sigui com sigui, a nosaltres ens sembla bé que Amancio dongui una part de la seva riquesa als més necessitats, i creiem que totes les persones que dispossen de recursos ho hauríen de fer. No obstant, si és veritat que aquestes donacions es fan de cara a reduir impostos, o amb fins que diguem, no són ètics, ens sembla una conducte molt hipòcrita.
Sigui com sigui, a nosaltres ens sembla bé que Amancio dongui una part de la seva riquesa als més necessitats, i creiem que totes les persones que dispossen de recursos ho hauríen de fer. No obstant, si és veritat que aquestes donacions es fan de cara a reduir impostos, o amb fins que diguem, no són ètics, ens sembla una conducte molt hipòcrita.
No hay comentarios:
Publicar un comentario