Fa un temps, en
unes de les primeres entrades, vam parlar sobre l’èxit d’Inditex, a què es
devia, com organitzava les botigues, on les ubicava, com FEIA PUBLICITAT… i va
ser precisament en aquest punt on vam fer menció a que Inditex, era una de les
poques empreses que no invertia en publicitat, ja que duia a terme aquesta
d’una manera no tant convencional (aparadors, botigues…) i a través de les
pàgines web que cada cop eren més abundants entre les seves marques. I és això
del que venim a parlar avui a aquí. A Inditex, li va costar 12 milions d’euros
el nou llançament de moooooltes més botigues online, de les seves marques, el
passat 2011.
Així, l’empresa va reforçar el seu negoci i plans de creixement online, afegint a aquest món Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i Uterqüe. En concret, els països que es van beneficiar d’aquesta “nova” manera de compra van ser Alemania, Austria, Dinamarca, Espanya, França, Holanda, Irlanda, Itàlia, Mònaco, Noruega, Polònia, Portugal, Regne Unit, Suècia i Suïssa. No obstant, les cadenes aniràn ampliant de forma progressiva els mercats en els que oferiràn aquest servei, com han fet Zara i Zara Home, que van iniciar la seva activitat el 2010 i 2007, respectivament, a EEUU i Japó.
Zara Home va ser la primera cadena del grup en posar en marxa una botiga online, i en l’actualitat té presència en 15 mercats, mentre que Zara, amb 2 anys d’activitat en el comerç electrònic, actualment esta oferint serveis en uns 20 païssos.
Un altre exemple és Massimo Dutti, que en arribar a Austria, Dinamarca i Mónaco per primer cop, comercialitzava i comercialitza, els mateixos productes a la web i als establiments, amb una renovació constant de l’oferta i amb el mateix preu que a les botigues.
L’objectiu de la
companyia gallega es portar el negoci d’e-commerce a tots els mercats en els
que el grup està present. Així, l’obertura de la seva botiga virtual suposa a
més, l’entrada de nous mercats per moltes de les cadenes. Es per exemple, el
cas de Pull&Bear, Stradivarius, Oysho i Uterqüe, que van debutar a
Alemania a través d’Internet, i més tard es van començar a obrir les botigues
“físiques”.
A més, Inditex
té una cosa que poques, o cap, que
nosaltres sapiguem, ofereix. El grup et permet recollir la compra que efectues
online, a la botiga, de forma gratuïta, a més de l’entrega a domicili i la
possibilitat de sol·licitar un enviament exprés amb un termini d’entrega molt
curt (les dues últimes si que les ofereixen altres marques).
Igualment, es
mantenen les condicions de les botigues físiques pel canvi o devolució, oferint
fins a 30 dies de termini.
Pel començament de
la seva activitat a Internet, les cadenes han realitzat diferents campanyes
donant a conèixer el llançament als seus clients tant en les botigues físiques,
com a les xarxes socials. Només a Facebook, Pull&Bear, Massimo Dutti,
Bershka, Stradivarius, Oysho i Uterqüe acumulen més de sis milions de
seguidors. Amb Zara i Zara Home, les cadenes d’Inditex compten amb 16 milions
de fans en aquesta xarxa social.
Així, com hem dit molts cops en aquest bloc, en un món cada vegada
més globalitzat és normal que les empreses adoptin aquestes posicions envers a
les xarxes socials, ja que, potser, i gairebé segur, el no fer-ho els faria
quedar enrere, inclòs un gran monstre com és la companyia que anem analitzant.
D’aquesta manera acabem aquesta entrada. Esperem que hagi estat del
vostre interès, i no us perdeu la pròxima, on portarem més aspectes interessant
de la companyia. Fins aviat!
No hay comentarios:
Publicar un comentario