lunes, 18 de febrero de 2013

Inditex, desplegant armes “online”

Fa un temps, en unes de les primeres entrades, vam parlar sobre l’èxit d’Inditex, a què es devia, com organitzava les botigues, on les ubicava, com FEIA PUBLICITAT… i va ser precisament en aquest punt on vam fer menció a que Inditex, era una de les poques empreses que no invertia en publicitat, ja que duia a terme aquesta d’una manera no tant convencional (aparadors, botigues…) i a través de les pàgines web que cada cop eren més abundants entre les seves marques. I és això del que venim a parlar avui a aquí. A Inditex, li va costar 12 milions d’euros el nou llançament de moooooltes més botigues online, de les seves marques, el passat 2011. 



Així, l’empresa va reforçar el seu negoci i plans de creixement online, afegint a aquest món Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i Uterqüe. En concret, els països que es van beneficiar d’aquesta “nova” manera de compra van ser Alemania, Austria, Dinamarca, Espanya, França, Holanda, Irlanda, Itàlia, Mònaco, Noruega, Polònia, Portugal, Regne Unit, Suècia i Suïssa. No obstant, les cadenes aniràn ampliant de forma progressiva els mercats en els que oferiràn aquest servei, com han fet Zara i Zara Home, que van iniciar la seva activitat el 2010 i 2007, respectivament, a EEUU i Japó.
Zara Home va ser la primera cadena del grup en posar en marxa una botiga online, i en l’actualitat té presència en 15 mercats, mentre que Zara, amb 2 anys d’activitat en el comerç electrònic, actualment esta oferint serveis en uns 20 païssos.
Un altre exemple és Massimo Dutti, que en arribar a Austria, Dinamarca i Mónaco per primer cop, comercialitzava i comercialitza, els mateixos productes a la web i als establiments, amb una renovació constant de l’oferta i amb el mateix preu que a les botigues.


L’objectiu de la companyia gallega es portar el negoci d’e-commerce a tots els mercats en els que el grup està present. Així, l’obertura de la seva botiga virtual suposa a més, l’entrada de nous mercats per moltes de les cadenes. Es per exemple, el cas de Pull&Bear, Stradivarius, Oysho i Uterqüe, que van debutar a Alemania a través d’Internet, i més tard es van començar a obrir les botigues “físiques”.


A més, Inditex té  una cosa que poques, o cap, que nosaltres sapiguem, ofereix. El grup et permet recollir la compra que efectues online, a la botiga, de forma gratuïta, a més de l’entrega a domicili i la possibilitat de sol·licitar un enviament exprés amb un termini d’entrega molt curt (les dues últimes si que les ofereixen altres marques).
Igualment, es mantenen les condicions de les botigues físiques pel canvi o devolució, oferint fins a 30 dies de termini.
Pel començament de la seva activitat a Internet, les cadenes han realitzat diferents campanyes donant a conèixer el llançament als seus clients tant en les botigues físiques, com a les xarxes socials. Només a Facebook, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i Uterqüe acumulen més de sis milions de seguidors. Amb Zara i Zara Home, les cadenes d’Inditex compten amb 16 milions de fans en aquesta xarxa social.

Així, com hem dit molts cops en aquest bloc, en un món cada vegada més globalitzat és normal que les empreses adoptin aquestes posicions envers a les xarxes socials, ja que, potser, i gairebé segur, el no fer-ho els faria quedar enrere, inclòs un gran monstre com és la companyia que anem analitzant.
D’aquesta manera acabem aquesta entrada. Esperem que hagi estat del vostre interès, i no us perdeu la pròxima, on portarem més aspectes interessant de la companyia. Fins aviat!

No hay comentarios:

Publicar un comentario