La consultora Deloitte elabora un rànking
mundial sobre minoristes anualment. La classificació es basa en el volum total
de vendes de les 250 majors empreses del món, durant el darrer exercici, i
analitza l’evolució del sector, les perspectives pel 2013 i possibles
tendències.
La llista ha determinat
que el major venedor minorista del món torna a ser la cadena d’Estats Units Wal-Mart,
tot i que pel fet d’haver-ho mesurat en dólars els operadors europeus s’hagin
pogut veure afectats. En segona posició hi trobem la marca francesa Carrefour seguida de la britànica Tesco, la alemana Metro y la també provinent d’Estats Units The Kroger Co. També l’impuls que han pres algunes companyies
brasileres o coreanes i l’auge de la venda de productes tecnològics o per
Internet afecten a la classificació. Per exemple, Apple que amb la facturació de les seves botigues, no de tot el
grup, salta del lloc 95 al 72.
Tots els grups
espanyols que estàn a la llista dels 250 millors del món, menys Eroski, han
millorat la seva facturació global. Mercadona és l’empresa de distribució espanyola
amb major facturació, les vendes de l’exercici anterior li permeten estar entre
els gegants de les vendes minoristes i situar-se al lloc nº44 de les companyies
més grans del món dins del sector. No obstant, encara que es manté al capdamunt
de la llista, Mercadona ha perdut llocs a la classificació. També cauen alguns
esglaons de la llista El Corte Inglés (del
lloc 47 l’any anterior al 54 l’any actual), i el Grupo Eroski (del 98 al 119). Inditex és l’única espanyola que guanya
pes a la llista, com no podia ser de cap altra manera veient l’èxit que té,
passant d’un 49è a un 47è lloc d’entre els pesos pesats. A més, se situa vuit
posicions per sobre del seu màxim competidor a nivell mundial, H&M, que
ocupa la posició 55. La posició de la firma d’Arteixo es confirma també gràcies
a un important increment de la facturació, un 16% respecte de l’any anterior.
La gran novetat
d’aquesta selecta llista és que, per primer cop, hi entra a formar part la
firma espanyola Dia, que va prescindir
de Carrefour i va tancar l’exercici
com a grup independent, i s’ha col·locat al lloc 75. La classifiquen com a
“cadena de descompte”, un subsector que creix amb força. De fet, entre les més
grans del món es consoliden dos alemanes especialitzades en el low cost: Aldi i Schwarz (supermercats Lidl).
A l’hora
d’elaborar el rànking, Deloitte té en
compte la facturació minorista. Si la classificació es fes
tenint en compte els beneficis seria totalment diferent. Encara
que Wal-Mart seguiria líder, Apple passaria d’estar al lloc 72 a ser
el segon i Ikea, per exemple, també escalaria desenes de llocs. Entre les
espanyoles Inditex seria imbatible.
No hay comentarios:
Publicar un comentario