No és gens nova la frase: “ja saps.. és que hi ha crisi”. Últimament, i no tant, és una de les frases que més es senten provinent de tot tipus de boques, inclòs la dels més petits. I és que la crisi, vulguis o no, l’acaba notant tothom una mica. Però... és cert del tot això que diem? No! Avui tenim el plaer de presentar-vos una de les poques empreses les quals, en aquests últims anys de crisis, a data de tancament, només fa que augmentar beneficis. Parlem, com no, de la nostra analitzada Inditex.
I
és que l’empresa, a data de tancament d’octubre de 2011, va
augmentar les vendes un 11%, aconseguint així un benefici net de
1.302 milions d’euros i una facturació de 9.709 milions, en
evolució positiva, tal i com va afirmar el conseller delegat
d’Inditex, Pablo Isla. A més, durant aquest període, la companyia va obrir 358 botigues
noves,79 de les quals a China. No obstant, va tancar-ne 1.931 a
Espanya, cinc menys que a finals del seu primer semestre fiscal (31
de juliol).
Isla, va afirmar que la companyia creixeria segons el
planificat i entre els països claus pel creixement mundial va citar
China, Russia i Brasil, on l'any que ve començaran introduint Zara
Home. A l' India, en canvi, han decidit que introduiran Massimo
Dutti. També va assegurar que la venda per internet estava donant
uns resultats positius, sobretot a països com Estats Units, Japó,
Alemania i Regne Unit ja que estan augmentant molt les visites que
reben aquestes pàgines web.
![]() |
Pablo Isla |
Al inici del quart trimestre, les vendes van pujar un 11% entre l'1 de novembre i l'11 de desembre, i a part, durant aquest període, van entrar països com Taiwán, Sudáfrica i Azerbaiyán. També, va recordar que la campanya de tardor-hivern està significativament influida “per la evolució de les vendes durant l'època de nadal i les rebaixes a final de temporada, degut al elevat volum de vendes d'aquest període”.
En declaracions a Efe, el director de Mercats de Capitals d'Inditex, va apuntar que el grup té grans possibilitats de creixement i que de moment, descarten ampliar el negoci mitjançant el llançament de nous formats o comprant companyies.
De cara a la complicada situació que es preveu pel pròxim exercici, va assegurar que Inditex hi podrà fer front gràcies a un model de negoci basat en la “flexibilitat, i en tenir la última moda a preus baixos”.
![]() |
Evolució dels beneficis d'Inditex |
Fins
a octubre, el resultat brut operatiu (Ebitda) va crèixer al 8% i es va situar
en 2.217 milions d'euros, mentre que la despesa operativa va pujar un 10%,
degut principalment a la obertura de noves botigues. Al tancament del periode,
Inditex sumava 5.402 establiments en 78 països en els quals hi ha un 106.251
persones.
És
per això doncs, que no és d'extranyar que aquesta empresa gallega sigui un
exemple a seguir i un model a imitar arreu d'Europa. No només per haver-se
mantingut durant aquests anys complicats de crisi, sinó també per haver
aconseguit inclús superar-se, com només unes poques empreses privilegiades han
sabut fer.
Baixen la qualitat junt amb el preu però la gent s'ho pot permetre... Aquests són els grans beneficiaris de la crisis
ResponderEliminarLes grans corporacions sobreviuen a les crisis, i ara aquests amb el panorama que hi ha aqui i amb la importància que estan agafant els BRICS aprofiten i inverteixen allà. Ells aumgenten els beneficis, i nosaltres paguem la crisi i la resta els danys col·laterals.
ResponderEliminar