martes, 22 de enero de 2013

Benvinguts a What's new, Inditex?


En aquest blog intentarem informar-vos sobre l’actualitat del grup Inditex S.A. Per a qui no ho sàpiga, INDITEX S.A. (Indústries de Disseny Tèxtil Societat Anònima) és una companyia multinacional espanyola dedicada a la fabricació i distribució tèxtil.  El grup opera en 5.887 establiments (repartits en 87 mercats) sota diferents marques.

 




La seva manera d'entendre la moda, a través de la creativitat i disseny de la qualitat, a més d’una ràpida resposta a les demandes del mercat a uns preus més assequibles, han permès una ràpida expansió internacional, liderant el mercat europeu per davant de la sueca H&M, i ocupant el segon lloc mundial darrera de l'americana GAP. Les seves botigues, sempre situades en llocs estratègics, estan presents en més de 400 ciutats dels cinc continents.

Això és el que reflexa Inditex, però com ho duu a la pràctica? I els seus competidors? Totes les firmes anteriorment mencionades solen situar-se al centre de les grans ciutats, llocs molt freqüentats, i en centres comercials. En molts casos, la pròpia competència ja establerta al mercat és la que s’instal·la al costat de les botigues d’Inditex, ja que tenen un alt poder d’atracció de la clientela i els beneficia. El mateix passa als centres comercials, on els locals situats a prop de les marques d’Inditex estan més sol·licitats, gràcies a la quantitat de persones que mouen, per l’alta rotació dels seus productes, assegurant així un alt índex de vendes.

Portal de l'Àngel de Barcelona
Com són els seus establiments?
Inditex juga amb els aparadors per fer publicitat dels seus productes, aconseguint que la gent identifiqui ràpidament una botiga de l’empresa sense haver de mirar el rètol, a causa de la seva personalitat. El mateix ha intentat fer la competència, com per exemple Mango o Blanco.
La decoració interior de les botigues té també un estil propi, segons el públic al qual va dirigit. A més, els dependents de cada establiment també adopten aquesta estratègia.
Mango i Sfera compten, al igual que Zara, amb botigues espaioses, on la roba sol estar ordenada per colors, música suau i dependents amb uniforme, normalment negre i elegant.
Botiga Zara

Botiga Mango


En Canvi, Friday’s Project o Blanco, igual que Bershka o Pull & Bear, es caracteritzen per la música de moda. Les dependentes (en la seva majoria dones) vesteixen roba informal de les pròpies cadenes i solen rondar l’edat dels clients.
Botiga Blanco


 Botiga Bershka


Women’s Secret, Etam i el seu competidor d’Inditex: Oysho, es caracteritzen per espais blancs i lluminosos que denoten neteja i frescor.
D’altre banda, Gocco, el principal competidor d’Inditex en moda infantil destaca pels seus establiments casi idèntics als de Kiddy’s class. Colors blancs amb divertits maniquees infantils amb roba molt alegre.


Per últim, Hazel, Bimba&Lola i Uterqüe són les marques més “chic” en quan a complements. Les botigues es solen caracteritzar per una decoració minimalista, amb colors apagats, o per altres gustos, elegants, com negre, gris i marró, amb les dependentes vestides pels mateixos tons.



Com es donen a conèixer?

Tot i la creença popular de que Inditex no realitza publicitat, sí que ho fa, però no de manera convencional, com ho fa per exemple Mango, anuciant-se en tanques publicitàries, parades d’autobús, catàlegs o H&M que busca tots els espais en la premsa i revistes de moda per fer-ho. Les web’s també són una font d’informació i publicitat, i això és el que utilitza Inditex. No obstant, les competidores no s’han quedat enrere, i també tenen unes pàgines web molt completes amb tota la informació necessària pels clients: localització, telèfons, horaris… 




Com hem vist, on hi ha sempre una bona idea, hi ha una competència que intenta imitar-la. Aquest és el cas d’Inditex, que, tot i ser líder gairebé mundial, manté una posició en la qual no convé posar-se molt còmode.



2 comentarios:

  1. Primer de tot dir que molt bon article per iniciar un blog.

    Estic totalment d’acord amb vosaltres, està clar que Inditex ha triomfat per la seva capacitat de dissenyar, crear i distribuir el producte en temps molt petits. Respecte al tema econòmic crec que Inditex traurà benefici de la crisi ja que la gent busca roba més barata i està clar que aquesta es una de les seves polítiques.

    Respecte al article crec que també hauríeu de parlar de les coses negatives de Inditex com per exemple la qualitat d’algun dels seus productes o d’alguna de les seves botigues. Un altre punt a tractar crec que seria com afecta Inditex a la moda, o que compra la gent a les seves botigues, ho compres tot allà? O només certs complements i alguna peça de roba esporàdicament?

    ResponderEliminar
  2. Gràcies pel teu comentari i aportació. Estem d'acord amb tu, pel que fa al de treure benefici econòmic de la crisi, no obstant, més endavant donarem més informació sobre aquest aspecte, ja que creiem que hi ha molt suc per treure'n.
    D'altre banda, també analitzarem més a fons què és el que fa malament Inditex. Potser que no tot estigui bé, no obstant com ja hem dit és exitós, que és una mica el que hem analitzat aquí.

    Intentarem anar responent les teves aportacions, gràcies, i et seguim esperant per aquí!

    ResponderEliminar